piątek, lipca 22, 2016

Perth - część I

PERTH - stolica Zachodniej Australii
  
Perth to czwarte co do wielkości miasto w Australii, stolica jej zachodniej części. Ponad dwumilionowa dziś metropolia została założona w 1829 roku, a prawa miejskie otrzymała z rąk królowej Wiktorii w1856 roku. Malowniczo położone u ujścia rzeki Łabędziej do Oceanu Indyjskiego, Perth udanie łączy budynki z XIX wieku z nowoczesnymi biurowcami. Miasto jest kompaktowe; obok dzielnicy biurowców, które tworzą wizytówkę stolicy, funkcjonują ulice handlowe, pełne mieszkańców i turystów. W porze lunchu trudno znaleźć wolne miejsce w licznych kafejkach i barach oferujących lokalne przysmaki i bardzo szeroko pojętą kuchnię azjatycką. Miłośnicy zakupów też nie będą rozczarowani ;)
















































































6 komentarzy:

  1. WOW :) pięknie :) O aurze zimowej nie wspomnę ..... gdyż u nas lato bardziej wskazuje na zimę australijską ;) Architektura Perth bardzo mi przypomina architekturę Bostonu ...... nowoczesność obok starych budowli .... a i widok z oceanu także podobny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie łączą stare z nowym. Z dbałością o jedne i drugie. Boston mi się marzy (mam takie idylliczne jego wyobrażenie po serialu "Jezioro marzeń"), ale do USA wybiorę się dopiero wtedy, kiedy nie będzie wiz. Czyli pewnie nigdy. Tak sobie postanowiłem, mimo że konsulat mam na miejscu i to w drodze do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a ja myślałam, że to tylko osiołki są takie uparte .....czasami Kubusie Puchatki też ...... a tu proszę i sówki także????? ;) Tomku, jestem w 100 % przekonana, że w Bostonie także byś się zakochał... również przepiękne miasto o niepowtarzalnej atmosferze :)

      Usuń
    2. Nawet uroda Bostonu, blichtr Hollywood i Nowy Jork nie spowodują zmiany mojej decyzji. Akurat w tej kwestii jestem nieprzejednany ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Nowalijki , Blogger