sobota, października 17, 2015

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J. K. Rowling

Informacje o książce

autor: J. K. Rowling
tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny
przekład: Andrzej Polkowski
tytuł oryginału: Harry Potter and The Philosopher's Stone

liczba stron: 249
wydawnictwo: Media Rodzina
miejsce i rok wydania: Poznań 2015
książka: zakup własny 







Tym razem post dość nietypowy, bo ... fotograficzny. Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć ilustrowanej wersji pierwszego tomu przygód Harrego Pottera. 

Przez moment zastanawiałem się, czy kupić to wydanie powieści, skoro na półce mam wszystkie części historii i to pierwsze wydania, zawsze kupowane w dniu premiery. Przyznaję jednak, że urzekła mnie okładka Kamienia Filozoficznego i staranność wydania, które jest bardzo estetyczne i przyjemne dla oka. Ilustracje Jima Kaya są sugestywne, nawiązują do klimatu książki, ale poprzez świeże spojrzenie autora na postaci i wydarzenia nadają pierwszej historii Harrego nowy wymiar. Może nie wszystkie elementy świata wykreowanego przez J. K. Rowling widoczne na ilustracjach zbieżne są z moimi wyobrażeniami, ale ten problem dawno już przepracowałem, oglądając kolejne adaptacje filmowe. 

Spotkałem się z komentarzami, że nowe wydanie książek o Harrym Potterze z ilustracjami, to chęć zarobienia kolejnych pieniędzy na mocno już wyeksploatowanym produkcie. I pewnie trudno się z taką opinią nie zgodzić, ale z drugiej strony przygody młodych adeptów sztuk magicznych to kawał literackiego dzieciństwa/młodości wielu aktywnych dziś czytelników, więc co to komu szkodzi? Jest również szansa, że po kolejne ilustrowane wydania sięgnie nowe pokolenie przyszłych miłośników książek i bardzo dobrze!

Kupić, nie kupić, ale ... zawsze warto zobaczyć, co kryje się w środku i kto wie, może jednak się skusić? Ja z pewnością będę czekał na kolejne tomy. Tak, trochę z sentymentu, trochę z ciekawości. 














21 komentarzy:

  1. Jak tylko dostanę wypłatę, to lecę do sklepu po swój egzemplarz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne jest to wydanie! Tylko te pająki ogromniaste mogli sobie darować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) W książce jest jeszcze więcej pięknych i strasznych ilustracji :)

      Usuń
  3. Przepiękne wydanie i pięknie wydane pieniądze :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne te ilustracje! Miałam okazję trzymać w ręku to wydanie Harrego ale niestety zafoliowany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ja miałem podobnie, ale pani w empiku zrobiła wyjątek ... wtedy wpadłem na pomysł recenzji fotograficznej. Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  5. Ja już dostałam swój egzemplarz i jestem zachwycona tymi ilustracjami !! :) Wiem, że to zdzieranie pieniędzy z fanów serii, ale nabieram się na to i chcę więcej.
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No to się dobrze rozumiemy :) Pozdrawiam CIę serdecznie!

      Usuń
  6. Jutro odbieram mój egzemplarz i też będę focić, a co! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam bardziej sobie niż dziecku, bo ilustracje są cu-dow-ne! Oczywiście mam poprzednie wydanie (czarna seria).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem wspaniałej ilustrowanej lektury :) !

      Usuń
    2. Dziękuję. Czytamy właśnie i jesteśmy w pociągu do Hogwartu :)

      Usuń
    3. :) Zazdroszczę, ja już wysiadłem ... z pociągu oczywiście ;)

      Usuń
  8. Ja mam w planach zakup właśnie dla "nowego pokolenia" :) Mój pięciolatek Harrego dostanie od Mikołaja, najwyżej troszkę poczeka na półce.
    A ile lat miał Harry, jak się zaczęła jego opowieść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Początek nowej biblioteczki :)

      Usuń
  9. Jestem absolutnie zachwycona tym wydaniem! Coś wspaniałego. Nie mogę się doczekać piątku - wtedy i ja będę mogła się cieszyć swoim egzemplarzem:)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie kupie to wydanie córkom :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Nowalijki , Blogger